Apotheek
1. Medicijnen bestellen kan via
- MijnGezondheidsNet (online patiëntenportaal)
- telefoon, tussen 8:00 – 15:00 uur.
- bij voorkeur geen lege doosjes inleveren bij de apotheek
Wegens het wennen van het nieuwe computersysteem staat de medicatie die u voor 10 uur telefonisch of voor 12 uur digitaal ’s ochtends bestelt, tijdelijk 2 werkdagen later voor u klaar (in plaats van de volgende dag zoals u gewend was).
LET OP:
Op woensdag wordt er geen medicatie geleverd door de groothandel. Wij verzoeken u om hiermee rekening te houden bij het bestellen van uw medicatie en uw herhalingsaanvraag tijdig in te dienen. De medicatie die u bijvoorbeeld dinsdags besteld, is er op woensdag nog niet.
Proactief Herhalen
Proactief herhalen is een herhaalservice waarbij wij een maal per drie maanden al uw medicatie herhalen en klaarmaken. U krijgt dan van ons bericht wanneer het voor u klaarstaat. Heeft u hier belangstelling voor, dan mag u contact met ons opnemen. Wij willen graag zoveel mogelijk medicatie via deze service gaan verzorgen.
Wanneer u gebruik maakt van deze service, hoeft u er zelf niet meer om te denken dat de medicatie op tijd wordt besteld. Gemak dient de mens.
2. Afhalen medicijnen
3. Inleveren medicatie
Vanwege de coronamaatregelen vragen we u om oude medicatie in een plastic zak in te leveren en dus geen losse doosjes/stripjes aan de balie. Dit geldt ook voor de naaldencontainer. We vragen u om thuis alle doosjes om de medicatiestrippen te verwijderen en deze thuis bij het afval te gooien. Dus graag alleen losse pillen of pilstrip in een plastic zak inleveren.
4. Bezorging
5. Specialistenrecepten
6. Actueel medicatie overzicht
Deze lijst dient u bijvoorbeeld mee te nemen naar elk ziekenhuisbezoek, Dokterswacht of elders. Hierdoor zijn andere hulpverleners op de hoogte van uw medicijngebruik, wat belangrijk is bij bepaalde beslissingen. Het is dus erg belangrijk voor uzelf!
7. Mijn hulpmiddelen winkel
De levering van hulpmiddelen moet voortaan via speciale hulpmiddelenwinkels. Als apotheekhoudende huisarts vinden wij het belangrijk dat de hulpmiddelen in ons dorp laagdrempelig beschikbaar blijven. Daarom werken wij vanaf 1 januari 2021 samen met Mijn hulpmiddelenwinkel voor de hulpmiddelen. Mijn Hulpmiddelenwinkel is een hulpmiddelenwinkel die speciaal door apotheekhoudende huisartsen is opgericht.
Om uw hulpmiddelen te verzorgen hebben we een ingevuld toestemmingsformulier nodig. Dit formulier kunt u halen bij de huisartsenpraktijk.
Het bestellen van uw hulpmiddelen kunt u vanaf 1 januari 2021 online regelen. Dit kan op de website van Mijn Hulpmiddelenwinkel, www.mijnhulpmiddelenwinkel.nl. Heeft u hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling? Of heeft u vragen over deze nieuwe werkwijze? Neem dan gerust contact op met de assistente van de huisartsenpraktijk.
8. Koppeling met andere apotheken
- u heeft het recht om de eigen gegevens in te zien of hiervan een kopie te ontvangen
- u heeft het recht gegevens af te schermen van inzage door andere zorgverleners
- u heeft het recht gegevens te laten verwijderen, aanvullen en/of te wijzigen.
Vanwege het voorkeursbeleid van de zorgverzekeraars zal het (helaas) voorkomen dat wij een bepaald geneesmiddel niet op voorraad hebben!
Elke drie maanden gaat de zorgverzekeraar kijken welke firma het goedkoopste middel heeft. Deze wordt vervolgens alleen vergoed. Dit houdt in dat het voor kan
komen dat u elk half jaar een ander doosje krijgt van uw vertrouwde medicijn……….
Omdat wij niet van te voren weten welk middel zal worden vergoedt, houden wij de voorraad zo klein mogelijk. Helaas voor u en helaas voor ons.
Wij hopen dat u er begrip voor op kunt brengen.